Zakaj morate na spletno stran namestiti SSL certifikat?

Kar nekaj je razlogov, zakaj je na spletno stran dobro namestiti SSL certifikat. V prvi vrsti naj na hitro razložimo, kaj SSL certifikat sploh je. Gre za kriptiranje podatkov med obiskovalcem spletne strani in spletno stranjo. Na ta način so vhodni podatki varni pred morebitnimi napadi tretjih oseb.

 

Predstavljajte si, da obiščete spletno trgovino, ki SSL certifikata nima nameščenega. Plačujete nakupljeno, pri tem pa vam nekdo iz ozadja krade številko kreditne kartice, varnostno kodo, osebne podatke in vse skupaj kasneje z lahkoto zlorabi na kakšni drugi spletni strani.

 

Že pred leti je Google napovedal, da bo spletne strani, na katere SSL certifikat ne bo nameščen, označil kot nevredne zaupanja. Sprva so certifikate nameščali samo lastniki spletnih trgovin, kasneje pa je pričelo veljati to za vse upravljavce spletnih strani. To obvestilo lahko opazite v zgornjem okencu brskalnika na levi strani. Če ima spletna stran nameščen SSL certifikat, se njen spletni naslov (URL) prične s https, v kolikor tega nima nameščenega, pa s http ter obvestilom, da stran ni zavarovana oziroma varna.

 

Plačljivi in brezplačni SSL certifikati

 

Nikakor si ne želite, da bi vaše morebitne stranke v strahu takoj zapustile vašo spletno stran in odklikale h konkurenci. SSL certifikati ne stanejo milijonov v suhem zlatu. Kupite jih lahko že po ceni manj kot 20€ za eno leto, nekateri ponudniki gostovanj pa v določenih paketih ponujajo celo brezplačne certifikate. Denimo pri ponudniku NEOSERV si lahko z le nekaj kliki v nadzorni plošči cPanel namestite brezplačni SSL certifikat svetovno priznanega izdajatelja Let’s Encrypt.

 

V vsakem primeru vam priskočijo na pomoč pri samem nameščanju, če imate pri tem težave. Kasneje je potrebno le še ustrezno preusmeriti obstoječe URL naslove s http na https, kar prav tako lahko z nekaj kliki uredite v cPanel na paketu gostovanju.
Pa še nekaj razlogov, zakaj se splača namestiti SSL certifikat:

  • Večji ugled pri obiskovalcih, ki s seboj prinaša boljše konverzije.
  • Večja varnost samega spletnega mesta.
  • Boljše pozicioniranje v iskalniku Google. Tako je. Google privilegira strani, ki uporabljajo SSL certifikat na svoji spletni strani.

Če se povezava vaše spletne strani še ne začenja s https, je vsekakor skrajni čas, da poskrbite za namestitev SSL certifikata in s tem za večjo varnost svojega spletnega mesta.

 

Vir: https://registracijadomene.info/zakaj-namestiti-ssl-certifikat

Kako do hitrega spletnega gostovanja?

Da mora biti spletno gostovanje zanesljivo in varno, čivkajo že vrabci na strehah. Marsikateri lastnik spletne strani pa se še danes ne zaveda, kako pomembna lastnost gostovanja je hitrost. Ta je neposredno povezana z zmogljivostjo strežnika, pa tudi z drugimi dejavniki, npr. s tem, koliko naročnikov gostuje na enem strežniku in kako učinkovito so posamezni paketi med seboj ločeni. Nikakor namreč ni dopustno, da bi obremenitev paketa gostovanja določenega naročnika vplivala na delovanje paketov drugih naročnikov, ki svoja spletna mesta gostujejo na istem strežniku.

 

V nadaljevanju si najprej preberite, zakaj je hitrost delovanja spletnega mesta sploh pomembna, nato pa še, kako izbrati ponudnika, pri katerem boste zagotovo deležni visoko kakovostnega in hitro delujočega spletnega gostovanja.

 

Zakaj je hitrost spletne strani tako pomembna?

 

Pomembnost hitrosti delovanja spletnega mesta boste najlažje razumeli, če se vživite v vlogo uporabnika spleta. Predstavljajte si, da brskate po spletu na svojem novem pametnem telefonu in želite opraviti spletni nakup prenosnega računalnika.

 

Še pred nakupom boste želeli opraviti temeljito analizo, kateri izmed številnih prenosnikov bo najboljši za vaše potrebe. Med brskanjem naletite na počasi delujočo spletno stran, pri kateri morate vsakič, ko kliknete na kakšno povezavo, čakati 5 sekund ali več. Prav gotovo se tu ne boste zadržali dolgo, ampak boste podatke o prenosnikih raje poiskali drugje.

 

Končno ste se odločili, kateri prenosnik želite kupiti. Nato pričnete z raziskavo, v kateri spletni trgovini lahko nakup opravite po najnižji ceni. Ugotovite, da je v eni izmed spletnih trgovin cena malenkost nižja, vendar spletišče deluje neverjetno počasi. Ne le, da se vam po vsakem kliku ne da dolgo čakati, zaradi počasnega delovanja je tudi zaupanje do spletne trgovine na precej nižji ravni. Zato se odločite, da boste nakup raje opravili drugje, kjer boste postopek naročila zaključili hitreje, prav tako pa boste prenosnik tudi zagotovo prejeli.

 

Hitrost delovanja je izjemno pomembna kvaliteta spletne strani. Opravljenih je bilo na stotine raziskav, ki so vse pripeljale do istega sklepa: hitrejše spletno mesto vpliva na boljšo uporabniško izkušnjo, ta pa je tesno povezana z uspešnostjo spletne strani. Še posebej pri spletnih trgovinah je hitra odzivnost poglavitnega pomena, saj hitrejše delovanje pomeni tudi večjo prodajo.

 

Kako poiskati hitro spletno gostovanje?

 

Osnova, ki omogoča, da spletno mesto deluje hitro, je zmogljivo spletno gostovanje. Seveda pa se morate zavedati, da zgolj gostovanje še ne omogoča hitre odzivnosti spletišča. Slednje mora biti tudi hitrostno optimizirano, pri čemer je predvsem treba poskrbeti za optimizirano programsko kodo, kompresijo slik, čim manjše število zahtevkov in učinkovito izvajanje predpomnjenja.

 

Ko izbirate ponudnika gostovanja, se prepričajte, da ima na svoji strani predstavljene tehnične karakteristike strežnikov. Prostor na strežniku zakupite le, če vam ponudnik lahko ponudi tako imenovano SSD gostovanje. Preverite tudi, ali vam bo na voljo zadosti oziroma neomejeno spletnega prometa.

 

Svetujemo vam, da ponudnika povprašate, ali vam lahko za določeno časovno obdobje omogoči testiranje paketa gostovanja. Tako boste lahko v miru preverili, kako hitro deluje vaša spletna stran. Hkrati boste lahko preizkusili še odzivnost podporne službe ponudnika, ki je pri storitvi spletnega gostovanja vsekakor zelo pomembna. Kakovosten ponudnik vam bo brez vprašanj ustvaril paket gostovanja za testno obdobje (npr. 30 dni), na vprašanja prek e-pošte pa vam bo odgovarjal strokovno, hitro in prijazno.

 

Nikar se ne zadovoljite s počasnim ali srednjem hitrim delovanjem svojega spletnega mesta. Za spletno gostovanje raje odštejte kakšen evro več in si zagotovite, da bo uporabniška izkušnja na vašem spletišču odlična, saj boste s tem izboljšali tudi poslovne rezultate.

7 lastnosti TOP spletnega gostovanja

V današnjem prispevku se bomo osredotočili na to, kako izbrati kar najboljše spletno gostovanje. Razlike med ponudniki so namreč precejšnje, v poplavi podjetij, ki se s tem ukvarjajo, pa je težko izbrati pravo. S tem imajo težave predvsem začetniki, ki se na storitev ne spoznajo in posledično ne vedo, kaj vse morajo pri izbiri upoštevati.

 

V nadaljevanju si oglejte 7 lastnosti, ki opisujejo kakovostnega ponudnika gostovanja.

 

1. Sodobna strežniška oprema

 

Dober ponudnik gostovanja uporablja sodobno strežniško opremo, ki poleg varnosti in zanesljivosti omogoča tudi hitro delovanje spletnih strani. Prvi znak, po katerem prepoznamo sodobno opremo, je zagotovo ta, da ima ponudnik na svoji spletni strani jasno zapisano, kakšne strežnike uporablja. Prav tako je zelo pomembno, da gre za SSD spletno gostovanje, torej za strežnik, v katerega so vgrajene SSD diskovne enote.

 

2. Odzivnost podporne službe

 

Pri storitvi spletnega gostovanja je podpora izjemnega pomena. Vsakomur se lahko pripeti, da mu spletna stran ali e-pošta preneha delovati. Za to so lahko krive samodejne posodobitve, napaka v kodi spletišča, okužba spletne strani z virusom ipd. Kakovosten ponudnik gostovanja bo glede na situacijo podal hiter in strokoven odgovor ter ponudil tudi odpravo težave. Seveda je povsem razumljivo, da je za storitev potrebno plačati delovne ure.

 

3. Cene, ki odražajo kakovost gostovanja

 

Nekateri ponudniki svoje pakete gostovanja ponujajo po izjemno visokih, spet drugi po izjemno nizkih cenah. Nizke cene večinoma pomenijo nižjo kakovost storitve, medtem ko pri višjih cenah ni nujno, da pomenijo višjo kakovost. Svetujemo vam, da izberete ponudnika s povprečnimi cenami, seveda pa se pred zakupom spletnega gostovanja prepričajte o vseh ostalih točkah današnjega prispevka.

 

4. Uporabniku prijazna nadzorna plošča

 

Nadzorna plošča je zmogljiva spletna aplikacija, do katere dostopamo prek spletnega brskalnika. V njej urejamo praktično vse v povezavi z zakupljenim paketom gostovanja (na strežnik prenašamo datoteke, ustvarjamo e-poštne predale, do njih dostopamo, si namestimo SSL certifikat, na paket dodajamo nove domene in podobno). Večina spletnih mojstrov se strinja, da je najboljša nadzorna plošča cPanel, ki je enostavna za uporabo in hkrati ponuja celo vrsto uporabnih funkcionalnosti.

 

5. Brezplačen prenos spletnih strani

 

Če imate spletno gostovanje že zakupljeno, vendar s ponudnikom niste zadovoljni, je vsekakor smiselno, da poiščete boljše in zanesljivejše podjetje. Dober ponudnik vam bo ponudil brezplačen prenos spletnih strani in e-pošte na njegov strežnik, zato v primeru, da bi vam za prehod želel zaračunati, raje poiščite drugega. Za nove naročnike se je pač potrebno nekoliko potruditi!

 

6. Možnost sodelovanja v partnerskem programu

 

Kaj je partnerski oziroma affiliate program za spletno gostovanje, smo na našem blogu že pisali. Gre za program, pri katerem imata korist tako naročnik kot ponudnik gostovanja. Slednji pridobi na ugodni promociji in večji prepoznavnosti, medtem ko naročnik pridobi lepo možnost za ustvarjanje zaslužka. Partnerske provizije lahko uporabi za plačilo naročenih storitev ali pa si jih izplača na svoj bančni račun.

 

7. Sodobna ponudba plačilnih metod

 

Da ponudnik gostovanja sledi najnovejšim trendom, se kaže tudi po tem, katere plačilne metode ponuja. Je za spletno gostovanje možno plačati le s kreditno kartico in prek TRR nakazila? V tem primeru očitno ne gre za ponudnika, ki podpira nove tehnologije in se jim redno prilagaja. Je za storitve možno plačati tudi z Moneto, Paysafecard in kriptovalutami? To je vsekakor eden izmed znakov, da gre za kakovostnega ponudnika spletnega gostovanja.

Izbrati spletno gostovanje v Sloveniji ali v tujini?

Se odločate za ponudnika gostovanja, pa ne veste, koga izbrati? Eden od pomembnejših kriterijev je tudi izbira domačega ali tujega ponudnika. V nadaljevanju bomo pogledali, kdaj je pametno izbrati prvo in kdaj drugo možnost.

 

Ponudniki iz tujine

 

Večina ponudnikov iz tujine, predvsem tistih, ki imajo veliko število naročnikov, ponuja zelo ugodne cene za pakete gostovanja. Na tem mestu je dobro vedeti, da naj pri izbiri ponudnika cena ne bo glavni kriterij za izbiro, temveč kakovost strežnikov in tehnična podpora. Kot smo omenili, imajo nekateri ponudniki veliko naročnikov, kar lahko predstavlja težavo v primeru, da potrebujete hitro rešitev. Dodatno večina ponudnikov iz tujine nudi podporo samo v elektronski obliki in v angleškem jeziku, redki ponujajo tudi "live chat" podporo. Svojo težavo boste torej morali opisati v tujem jeziku, na rešitev pa boste lahko čakali tudi več ur ali celo dni, ravno zaradi velikega števila naročnikov. Ali si predstavljate, kakšen negativen vpliv bo imelo neučinkovito delovanje vaše strani na vaše obiskovalce?

 

Še eno slabost predstavlja počasno delovanje vaše spletne strani v primeru, da je namenjena slovenskim uporabnikom, strežnik na katerem gostuje stran, pa je lociran npr. v ZDA. Vsakič ko nekdo obišče vašo stran, se bodo namreč morali podatki prenesti k obiskovalcu iz ZDA, kar bo trajalo bistveno dlje, kot če bi bila stran naložena na strežniku, ki je lociran v Sloveniji.

 

Gostovanje v tujini je primerno samo v primeru, da bo vaša stran namenjena obiskovalcem iz države, v kateri gostuje tudi vaša stran.

 

Ponudniki iz Slovenije

 

Ponudniki v Sloveniji imajo v primerjavi z večjimi tujimi ponudniki bistveno manj naročnikov, zato je tudi storitev spletnega gostovanja nekoliko dražja, a kot smo že omenili, pri izbiri ponudnika gostovanja cena ne sme imeti odločilne vloge. Ko izbirate ponudnika, preverite, da uporablja najsodobnejše SSD strežnike, ki so locirani v Sloveniji, in da nudi hitro in zanesljivo podporo naročnikom. Le-to lahko preverite s pomočjo mnenj uporabnikov. Večina slovenskih ponudnikov nudi tudi garancijo na zadovoljstvo, tako da lahko preprosto preverite kakovost njihovih storitev.

 

Dejstvo je, da bo gostovanje v Sloveniji nekoliko dražje kot v tujini, a boste ob izbiri dobrega ponudnika dobili kakovostno storitev, v primeru težav pa vam bo na voljo odzivna podpora v slovenskem jeziku, dosegljiva tudi prek telefona.

 

Vir: http://breakpoint.si/gostovanje-spletnih-strani-doma-ali-v-tujini/

Zakaj se odločiti za WordPress?

Ko govorimo o WordPressu, moramo najprej jasno opredeliti, ali gre za blogersko platformo WordPress.com ali za odprtokodni sistem, dostopen na spletni strani WordPress.org. V današnjem članku bo govora o drugem, torej o sistemu, s pomočjo katerega je možno izdelati spletno mesto. Čeprav obstaja nekaj podobnih platform, bolj znani sta Drupal in Joomla, pa WordPressu konkurenca ne seže niti do kolen. Zato tudi ne preseneča, da izjemno visok odstotek spletnih strani celotnega spleta temelji prav na WordPressu.

 

Razlogov, zakaj se odločiti za WordPress, je kar nekaj. V nadaljevanju vam predstavljamo glavne tri, ki bodo po vsej verjetnosti prepričali tudi vas.

 

WordPress je brezplačen

 

Ker gre za odprtokodni sistem, je uporaba sistema WordPress brezplačna. Lahko smo veseli in hvaležni, da živimo v dobi, ko si spletno stran lahko brezplačno postavimo kar sami. Zahvalimo se lahko množici programerjev prostovoljcev z vsega sveta, ki neprestano razvijajo, vzdržujejo in posodabljajo sistem.

 

Če bi si radi na svoje spletno gostovanje namestili WordPress, lahko to storite na različne načine. Veliko lažje bo, če vam ponudnik gostovanja omogoča uporabo nadzorne plošče cPanel, kjer boste WordPress lahko namestili z le nekaj kliki. V nasprotnem primeru morate obiskati WordPress.org, sistem prenesti na disk, nato ga zopet prenesti na strežnik, urediti datoteko wp-config.php in slediti navodilom za namestitev sistema. Čeprav se morda sliši zahtevno, v resnici ni. Navodila za namestitev si lahko preberete tukaj.

 

WordPress je preprost za uporabo

 

Bistvo WordPressa je v tem, da je povsem enostaven za uporabo. Če je bilo včasih za postavitev spletne strani potrebno veliko oblikovalskega in programerskega znanja, pa je z razvojem sistema WordPress zagotovo drugače. Spletno stran si lahko izdela vsak, ki je računalniško pismen in je pripravljen nekaj časa nameniti učenju. Sicer pa je znotraj administracije vse zelo intuitivno, tako da učenje v pravem pomenu besede sploh ni potrebno.

 

Za navodila in vodiče, kako uporabljati WordPress, obiščite spletno stran WordPress Slovenija – WP Klub.

 

WordPress je funkcionalen in nadgradljiv

 

Ne le, da je WordPress preprost za uporabo, je tudi izjemno funkcionalen. Omogoča dodajanje strani, prispevkov, komentarjev, uporabnikov z različnimi pravicami, enostavno urejanje glave, noge in stranskih stolpcev. Na izbiro je tudi praktično neomejeno grafičnih predlog (brezplačnih in plačljivih), prav tako pa WordPress podpira namestitev vtičnikov.

 

Vtičniki so dodatne programske kode, ki sistemu dodajo nove funkcionalnosti. Če na primer želimo imeti na spletni strani kontaktni obrazec, preprosto poiščemo vtičnik, ga z enim klikom namestimo, nato pa obrazec že lahko dodamo na spletno stran. Tudi vtičnikov je malo morje, tako brezplačnih kot plačljivih. Eden izmed bolj znanih je vtičnik WooCommerce, ki spletnemu mestu omogoča možnost spletne trgovine. Tako se WordPress postavi ob bok tudi platformam za postavitev spletnih trgovin, kot so Magento, OpenCart ipd.

Affiliate program: Spletno gostovanje

Ste že slišali za affiliate programe, ki omogočajo ustvarjanje pasivnih prihodkov? Marsikomu se sliši prelepo, da bi bilo res, zato ob pričetku branja prispevka o takšni stvari spletno stran raje kar hitro zapusti. Ne moremo vam zameriti, če ste med njimi tudi sami, saj je affiliate programov res zelo veliko, le redki pa dejansko pomagajo nekoliko napolniti denarnico. No, na drugi strani imamo tudi mojstre, ki od affiliate marketinga živijo, in to zelo dobro. Toda pustimo te redke izjeme ob strani, saj je za takšen uspeh potrebnega ogromno znanja in mnogo dragega testiranja, kaj deluje in kaj ne.

 

Osredotočimo se na affiliate program, ki na relativno enostaven način omogoča lep dodatni zaslužek. Dodatni zato, ker boste še vseeno morali hoditi v službo, toda nekaj dodatnih evrov vsak mesec bo zagotovo prišlo prav.

 

Za affiliate program se uporablja tudi lepši zapis: partnerski program. Možnost sodelovanja v partnerskem programu nudijo številni tuji ponudniki spletnega gostovanja, pa tudi v Sloveniji se jih najde nekaj. Med domačimi ponudniki najvišjo provizijo izplačuje NEOSERV.si, in sicer v višini 25 % od vrednosti naročila. V nadaljevanju vam predstavljamo, kako vse skupaj deluje.

 

Naj že kar takoj zapišemo, da ni prav nič zapleteno. Najprej se morate v affiliate program prijaviti. To naredite tako, da vpišete svoje podatke. S tem pridobite unikatno URL povezavo, prek katere morate na stran ponudnika privabiti čim večje število ljudi. Najbolje seveda je, da te ljudje spletno gostovanje zares potrebujejo, saj drugače storitve ne bodo kupili, vi pa tudi ne boste prejeli provizije.

 

Ko spletni uporabnik klikne na vašo unikatno povezavo, je preusmerjen na spletno stran ponudnika gostovanja. Na podlagi unikatne povezave spletna stran prepozna, da ste obiskovalca na stran napotili prav vi. Tehnologija spletnih piškotkov pa omogoča, da lahko obiskovalec nakup opravi tudi kasneje (npr. čez en teden), vam pa se še vseeno zabeleži provizija.

 

Kar se tiče samega delovanja affiliate programa, ni torej nič posebnega. Vi na stran ponudnika gostovanja pripeljete obiskovalce, višina zaslužka pa je odvisna od vrednosti nakupov. Ponudnik tako plačuje le realizirane prodaje, ne pa na ceno klikov, prikazov ipd.

 

Kako na stran ponudnika pripeljati obiskovalce?

 

Vprašanje, ki se zastavlja, je: »Na kakšen način na spletno stran ponudnika gostovanja pripeljati obiskovalce?«. Možnosti je kar nekaj. Za začetek lahko povprašate prijatelje, znance, sorodnike in sodelavce, če slučajno kdo potrebuje spletno gostovanje. V kolikor bo odgovor pritrdilen, osebi posredujte svojo unikatno povezavo, da bo prek nje obiskala stran ponudnika in opravila nakup.

 

Drugo možnost predstavlja postavitev bloga ali spletnega portala. Zagotovo je najbolje, da je ta čim bolj povezan s spletnimi stranmi, domenami, spletnim gostovanje, ssl certifikati in podobnem. Obiskovalci, ki iščejo podatke o tem, kaj vse upoštevati pri izdelavi spletne strani, so zagotovo kandidati za zakup spletnega gostovanja. In če je to kakovostno, se jim za storitev ne bo težko odločiti. Vaša naloga torej je, da jih na različne načine poskušate preusmeriti na stran ponudnika gostovanja – prek svoje unikatne povezave!

 

Tudi Facebook in drugi socialni mediji lahko predstavljajo dobro mesto za deljenje unikatne povezave. S tem ne mislimo, da boste vsak dan objavljali in ljudi gnjavili z oglaševanjem storitve gostovanja, zagotovo pa ne bo odveč, če sem ter tja ponudnika pohvalite in zraven dodate še svojo povezavo. Razmislite lahko tudi o izdelavi Facebook skupine, sestavljene iz ljudi, ki bi jih utegnila zanimati ponudba za spletno gostovanje.

 

Možnosti je veliko. Če vas affiliate program zanima, si vzemite urico časa in dobro razmislite, na kakšen način bi se bilo najbolje lotiti nove aktivnosti. Morda pa se bo prav vam utrnila ideja, ki vas bo popeljala do zavidanja vrednih pasivnih prihodkov.

4 ključne posledice počasnega nalaganja spletne strani

V današnjem času je hitrost še kako pomembna, tudi na spletu. Poleg tega, da imate na strani kakovostne vsebine, je treba, da se le-te hitro naložijo in da spletni obiskovalci lahko uporabljajo vašo stran brez časovnih zakasnitev. V primeru počasnega nalaganja se hitro lahko soočite s številnimi negativnimi posledicami.

 

Izguba obiskovalcev na strani

 

Počasne spletne strani obiskovalci smatrajo kot manj kakovostne, zato jih tudi prej zapustijo. Hitrost nalaganja namreč vpliva na uporabniško izkušnjo, ki je za večino spletnih uporabnikov zelo pomembna.

 

Upad prometa

 

Hitrost je pomembna tudi pri spletnih trgovinah. Zgovoren je predvsem podatek, da če se le-ta nalaga 4 sekunde, jo zapusti do 25 % obiskovalcev, če pa se nalaga dlje kot 10 sekund, jo zapusti že skoraj 40 % obiskovalcev oz. potencialnih kupcev. 

 

Slabše pozicije v iskalniku Google

 

Google daje velik pomen kakovosti spletnih strani. Če se bo vaša stran nalagala počasneje kot konkurenčna, se bo med rezultati iskanj pojavila nižje, kar lahko bistveno vpliva na obiskanost strani in v primeru spletne trgovine tudi na zmanjšanje prodaje.

 

Zmanjšanje zaupanja

 

Zaradi vseh zgoraj omenjenih slabosti bo vaši spletni strani ali trgovini zaupalo manj obiskovalcev. Verjetnost, da jo bodo obiskovalci predčasno zapustili, pa se bo povečala.

 

Kako hitra je vaša spletna stran?

 

Med najbolj pogoste elemente, ki upočasnjujejo delovanje spletne strani, spadajo:

 

  • spletno gostovanje,
  • slike, animacije in vtičniki na strani,
  • predpomnjenje,
  • JavaScript.

 

Da preverite, kako hitro trenutno deluje vaša stran, vam priporočamo uporabo orodja PageSpeed Insights. S pomočjo dobljenih rezultatov in predlogov boste lahko izboljšali delovanje svoje strani. 

Kdaj zamenjati ponudnika gostovanja?

Ali vam trenutni ponudnik gostovanja povzroča sive lase? Niste prepričani, ali bi morali ponudnika zamenjati? V tokratni objavi vam ponujamo 6 ključnih pokazateljev, ki vam pomagajo pri tej odločitvi.

 

1. Pogosto nedelovanje strani

 

Če vaša spletna stran večkrat ne deluje, to slabo vpliva na spletno optimizacijo (SEO), obisk na strani in v primeru spletne trgovine tudi na prodajo. V kolikor je vaša spletna stran nedosegljiva večkrat na teden, je popolnoma jasno, da morate zamenjati gostovanje.

 

Kako lahko preverite, ali je vaša stran večkrat nedosegljiva? Ker ne morete svoje strani preverjati 24/ 7, je težko ugotoviti, kako pogosto le-ta ne deluje. K sreči so na voljo orodja, kot je Pingdom, ki namesto vas spremlja dosegljivost spletne strani. Zaželeno je, da je dosegljiva vsaj 99 % časa, v nasprotnem primeru že lahko predstavlja negativno uporabniško izkušnjo.

 

2. Napaka povezovanja s podatkovno bazo

 

Če namesto svoje spletne strani pogosto dobite opozorilo, da je prišlo do napake pri povezovanju na bazo (ang. Error establishing connection to the database), je lahko težava v enem od vtičnikov na vaši spletni strani ali s spletnim gostovanjem. V vsakem primeru bi vam moral vaš ponudnik gostovanja pomagati, kadar gre za težavo, povezano s strežnikom.

 

3. Nejasne interne napake strežnika

 

Lahko se zgodi, da boste namesto svoje strani dobili sporočilo o napaki, kjer ne bo jasno razvidno, kje je težava. Če se vam takšna sporočila pojavljajo pogosto, potem je to slab znak. Večinoma gre za napačne nastavitve na strežniku, ki bi jih moral ponudnik odpraviti čim prej.

 

4. Suspendirana stran

 

Ponudniki gostovanja si pridržujejo pravico, da kadarkoli izklopijo spletno stran, še posebej, če se na njej dogajajo nezakonite dejavnosti. Včasih se zgodi, da ponudnik suspendira vašo stran brez opozorila, zaradi neutemeljenih razlogov. V tem primeru vam mora dati tehtne razloge za svoje dejanje.

 

5. Slaba podporna služba

 

Nikoli ne boste našli podporne službe, s katero bodo zadovoljni prav vsi naročniki. Velikokrat namreč nezadovoljni naročniki odreagirajo impulzivno in ponudniku dodelijo slabo oceno, kar vpliva na povprečje. Pri dobrih ponudnikih je takih ocen bolj malo, če pa je povprečna ocena daleč od odlične, potem je to opozorilni znak, da gre morda za nekvalitetnega ponudnika. Pri podporni službi upoštevajte vsaj tri elemente:

 

  • odzivnost,
  • strokovnost,
  • učinkovitost.

 

Če pri svojem ponudniku pogrešate najmanj enega od teh elementov, potem je vredno razmisliti o zamenjavi, saj je na trgu dovolj ponudnikov, ki vam nudijo vse to, kar definira dobro podporno službo.

 

6. Počasna spletna stran

 

Najprej poglejmo nekaj pomembnih dejstev, zakaj ne smete imeti počasne spletne strani. Če ima stran, ko se nalaga, 1-sekundno zamudo, se:

 

  • konverzija zmanjša za 7 %,
  • število ogledov strani zmanjša za 11 %,
  • zadovoljstvo uporabnikov zmanjša za 16 %.

 

Čas je denar, kar velja tudi na spletu. Poleg učinkovito izdelane spletne strani je pomembno še, da le-ta gostuje na strežnikih, ki uporabljajo SSD diskovna polja ter ostalo najsodobnejšo strojno in programsko opremo, kar zagotavlja hitro in zanesljivo nalaganje strani.

 

Ste pripravljeni na zamenjavo?

 

Velikokrat je lastnike spletne strani strah, da bodo ob zamenjavi ponudnika izgubili svojo spletno stran ali vsaj njene dele. A brez skrbi. Večina ponudnikov gostovanja bo varno prenesla vašo spletno stran na gostovanje, ki ga boste zakupili pri njih. Strošek selitve spletne strani je včasih povezan tudi s tem, kako obsežna je vaša stran in koliko časa bo trajal prenos.

 

Če s svojim ponudnikom niste zadovoljni, ga lahko brez težav zamenjate, saj imate na voljo ogromno ponudnikov iz Slovenije in tujine. Nekaj najbolj priljubljenih si lahko ogledate na naši strani – Ponudniki gostovanja.

Na spletno trgovino namestite EV certifikat

O varnostnih SSL certifikatih smo na blogu že nekajkrat pisali. Če redno spremljate naš blog, veste, da certifikate delimo v tri glavne skupine:

 

  • domenski certifikati
  • poslovni certifikati
  • razširjeni certifikati

 

Morda se zdaj sprašujete, kaj je torej EV certifikat, ki smo ga omenili v naslovu prispevka in o katerem bomo torej danes pisali. Naj vam kar takoj podamo odgovor – EV certifikat je krajši in bolj poznan izraz za razširjeni SSL certifikat. Kratica EV v angleškem jeziku pomeni »Extended Validation«, kar v slovenščino prevajamo kot razširjena validacija/potrditev.

 

Že po do sedaj zapisanem lahko sklepate, da gre pri razširjenem certifikatu za obsežno preverjanje naročnika certifikata, ki je lahko le pravna oseba oziroma podjetje ali organizacija. Izdajatelju je ob naročilu potrebno poslati vso potrebno dokumentacijo, ki jasno dokazuje obstoj pravnega subjekta. Slednji mora biti vpisan v javne poslovne registre, kjer mora biti vidna tudi telefonska številka.

 

V primerjavi z domenskim in poslovnim certifikatom pridobitev razširjenega SSL certifikata traja nekoliko dlje. Zaradi podrobnejše preverbe je postopek običajno končan v približno enem tednu ali dveh.

 

Med naštetimi tremi je EV certifikat najdražji. Njegova bistvena prednost je v zelenem okvirčku, ki se po namestitvi pojavi ob naslovu spletne strani. V njem je zapisano ime podjetja. V večini brskalnikov je viden na levi strani URL zapisa, nekoliko drugače je v Internet Explorerju. Za nazoren prikaz si oglejte spodnjo sliko.

Read More

SSL certifikat za preprosto spletno stran

Ko se odločate za certifikat za svojo spletno stran, lahko izbirate med tremi vrstami: domenski, poslovni in razširjeni. Za osnovne spletne strani, bloge in manjše spletne trgovine bo zadoščal domenski SSL certifikat. Več o njem in njegovih glavnih prednostih si lahko preberete v nadaljevanju.

 

Domenski SSL certifikat – prednosti

 

Domenski SSL certifikat je najbolj osnoven izmed treh vrst, za ugodno ceno pa nudi zadostno zaščito za preproste spletne strani, bloge in manjše spletne trgovine.

 

Aktivacija domenskega SSL certifikata je izvedena v nekaj minutah od oddanega naročila, saj zanj ni potrebno poglobljeno preverjanje avtentičnosti naročnika. Kljub temu, da gre za osnovni certifikat, vam nudi 256-bitno enkripcijo, ki predstavlja eno najbolj varnih metod šifriranja podatkov.

 

Poleg varnosti vam namestitev SSL certifikata pomaga tudi do boljših uvrstitev v iskalniku Google. Iskalnik namreč zazna zavarovano povezavo in spletno stran uvrsti višje kot konkurenčne strani, ki SSL certifikata ne uporabljajo.

Pridobili boste torej dva najpomembnejša elementa – povečanje varnosti in vidnosti na spletu, kar sta poglavitna razloga za namestitev certifikata.

Z namestitvijo dobite še možnost uporabe statičnega pečata, ki se bo prikazoval na vaši spletni strani. S tem boste še povečali zaupanje med obiskovalci vaše spletne strani.

Da pa bo certifikat res prišel do izraza, mora biti viden v večini mobilnih naprav in spletnih brskalnikov. Kljub temu, da je domenski SSL certifikat osnoven, vam certifikat priznanega izdajatelja nudi več kot 99 % združljivost z brskalniki in večino mobilnih naprav.

Kateri domenski SSL certifikat izbrati?

 

Na voljo so vam certifikati različnih izdajateljev, med katerimi bi lahko izpostavili tri najbolj prepoznavne – Comodo, GeoTrust in Thawte. Če potrebujete certifikat zgolj za eno domeno, kupite klasičnega, za več domen izberite »Multi-Domain« oziroma večdomenski certifikat, v kolikor želite SSL uporabljati na večjem številu poddomen, pa bo primeren nakup »Wildcard« certifikata.

Za lažjo odločitev pri izbiri najprimernejšega SSL certifikata vam svetujemo, da si preberete še članek na http://blog.preveri.si/glavne-koristi-ssl-certifikatov/.

Kakšna je cena spletnega gostovanja?

Pri izbiri spletnega gostovanja marsikomu najpomembnejši dejavnik predstavlja cena. Naj že kar na samem začetku današnjega prispevka napišemo, da zgolj upoštevanje cene še zdaleč ni pravilno, na kar nakazujejo mnogi nezadovoljni naročniki, ki večkrat že po zgolj nekaj dneh ali tednih iščejo novega ponudnika gostovanja. Vsem dobro poznana fraza »za malo denarja malo muzike« pri storitvi gostovanja še kako drži, zato nerealno nizkih cen danes ne bomo obravnavali.


Od česa zavisi cena gostovanja?


Cena spletnega gostovanja zavisi od:


  • izbire tipa gostovanja
  • izbire paketa znotraj izbranega tipa
  • izbire ponudnika


Izbira tipa gostovanja


Namenimo najprej nekaj besed izbiri tipa spletnega gostovanja. Za daleč najbolj razširjen tip velja deljeno spletno gostovanje, ki je tudi daleč najcenejše. Za nek osnoven paket, ki vključuje možnost gostovanja manjšega števila domen (npr. 5), hkrati pa nudi dovolj spletnega prostora in mesečnega prenosa podatkov, moramo odšteti približno 50 € na leto. Da se naročnik lahko prepriča o kvaliteti storitve, veliko število ponudnikov nudi visok popust za prvo leto zakupa strežniškega prostora. Drugi najbolj priljubljen tip gostovanja je tako imenovano VPS gostovanje, kjer naročniku pripada celotna enota strežnika. Cene so temu primerno višje, od 10 € na mesec in vse tja do 50 € na mesec ali več. Še bolj napreden tip gostovanja pa predstavlja namenski strežnik. Cena je močno odvisna od samih specifikacij strežnika, lahko pa zapišemo, da se okvirne cene gibljejo od 100 € do 300 € na mesec.


Izbira paketa gostovanja znotraj izbranega tipa


Poleg samega tipa gostovanja je cena odvisna tudi od izbire paketa. Pri tem imamo v mislih predvsem deljeno gostovanje, saj ima večina ponudnikov vnaprej pripravljene pakete s točno določenimi zmogljivostmi. Za najcenejše, ki podpirajo zgolj eno spletno stran, obenem pa nanje ni možno namestiti podatkovnih baz, moramo odšteti približno 20 € na leto, za nek povprečen paket okoli 50 €, medtem ko je za večje pakete, ki praktično nimajo omejitev, poleg tega pa posameznemu naročniku omogočajo tudi mnogo širšo pasovno širino, potrebno odšteti preko 100 € na leto.


Izbira ponudnika gostovanja


Cena spletnega gostovanja zavisi tudi od samega ponudnika. Načeloma velja, da so pri večjih ponudnikih cene storitev nižje, saj si zaradi velikega števila naročnikov to lahko privoščijo. Težava večjih ponudnikov pa je lahko v tem, da si en strežnik deli preveliko število naročnikov, kar privede do upočasnjenega delovanja spletnih strani. Po drugi strani pa je res, da se večina ponudnikov te težave še kako dobro zaveda, zato se takšnim situacijam poskuša izogniti.


Preden se odločite za ponudnika gostovanja, vam priporočamo, da si dobro ogledate njegove reference, prav tako pa poskušajte na spletu poiskati mnenja naročnikov.

Nadzorna plošča cPanel

Če se bojite, da sami ne bi bili kos upravljanju spletnega gostovanja, ker nimate dovolj znanja ali izkušenj s profesionalnimi vmesniki in konzolami, so zadeve v resnici veliko bolj enostavne. Nadzorna plošča cPanel vam omogoča, da boste že z osnovnim računalniškim znanjem in skromnimi izkušnjami kos dodajanju novih uporabnikov, domen, e-naslovov itd. Najbolj pogosto jo boste dobili v kompletu z najbolj splošno obliko spletnega gostovanja, torej z deljenim gostovanjem, namestite pa si jo lahko tudi na VPS gostovanje (a pri tem se običajno predvideva, da imate že neko naprednejše znanje).


Preprost vmesnik


cPanel si lahko predstavljate kot preprost vmesnik, ki vam bo olajšal nadzor nad vašim gostovanjem. Med drugim je na voljo tudi v slovenskem jeziku, ponekod jo lahko preizkusite tudi brezplačno.


Če še niste imeli izkušenj s spletnim gostovanjem, potem vam morda ni popolnoma jasno, zakaj je takšna nadzorna plošča nepogrešljiva. Predstavljajte si, da zakupite gostovanje in čez kak mesec ali dva želite dodati novo domeno oz. spletno stran ali nov e-poštni predal. Če ne obvladate vseh „čudnih“ ukazov, bi bili popolnoma odvisni od administratorja strežnika ali ponudnika spletnega gostovanje (in nenazadnje tudi od njegove dobre volje, kar z drugimi besedami pomeni, da bi za dodatne storitve najverjetneje morali nekaj plačati).


Nadzorna plošča, kot je cPanel (obstajajo tudi druge opcije, a ta se veliki večini zdi daleč najboljša), vam te korake precej poenostavi, olajša in pohitri. No, če boste vprašali katerega izmed spletnih mojstrov, bo tako ali tako odvrnil, da lahko enak rezultat doseže tudi brez uporabe nadzorne plošče, ampak vedeti morate, da ima on za sabo leta izkušenj, vi pa ne. Po vsej verjetnosti pa niti ne misli resno, ampak se želi samo pohvaliti.


Kaj vam omogoča nadzorna plošča cPanel?


Cpanel nadzorna plošča bo nepogrešljiva takrat, ko boste na enostaven način želeli:


  • ustvariti/ upravljati FTP dostop,
  • ustvariti MySql bazo,
  • dodati, spremeniti ali izbrisati e-naslove ter uporabnike,
  • dodati ali izbrisati domeno ali poddomeno, upravljati s parkiranimi domenami,
  • upravljati ali imeti pregled nad obiskom, prostorom in delovnim spominom,
  • s pomočjo Softaculousa mnogo hitreje namestiti WordPress ali katerega izmed številnih drugih CMS platform.


Če skrajšam: nadzorna plošča, kot je cPanel, vam omogoča upravljanje vašega gostovanja ter vseh dejavnosti, ki so z njim povezane. Vas o posameznih funkcijah cPanela zanima več? Priporočamo vam, da si preberete ta članek.

Najboljše gostovanje za WordPress

WordPress je sistem, na katerem je postavljenih vse več spletnih strani. Po podatkih Quora.com, kjer so zbrani številni odgovori na najrazličnejša vprašanja, naj bi na WordPress-u temeljilo okoli 25 milijonov spletnih strani. Nekatere izmed njih so zelo preproste, v večini takšnih primerov gre za bloge, druge pa precej bolj zahtevne. Tudi v Sloveniji se na spletu vsakodnevno pojavljajo nove WordPress strani – od preprostih blogov in osebnih strani do bolj zahtevnih poslovnih spletišč in spletnih trgovin.

 

Zakaj je WordPress postal tako priljubljen?

 

K dejstvu, da je WordPress danes daleč najbolj popularna CMS (Content Management System) skripta na svetu, botruje predvsem dejstvo, da je sistem izredno fleksibilen, funkcionalen, predvsem pa preprost za uporabo. Tako ga lahko uporabljajo tudi začetniki, ki nimajo znanja oblikovanja ali programiranja spletnih strani. Uporabniku prijazen in intuitiven vmesnik je vsekakor v veliki meri prispeval k razširjenosti WordPress-a po celem svetu.

 

Je WordPress prezahteven za deljeno spletno gostovanje?

 

Ker je deljeno gostovanje v primerjavi z drugimi vrstami gostovanj zelo poceni, večina spletnih uporabnikov, ki imajo namen postaviti WordPress spletno stran, najprej pomisli na to vrsto storitve. Marsikomu pa se poraja vprašanje, ali je deljeno gostovanje dovolj zmogljivo za gostovanje zahtevnega CMS sistema. Odgovor na vprašanje pa ni odvisen od samega sistema, temveč od same spletne strani ter ponudnika gostovanja oz. kakovosti njegovih strežnikov.

 

Ponudnikom gostovanja brez dobrih referenc se je smiselno izogibati, saj imajo večji ponudniki na voljo več sredstev za vlaganje v novo opremo, prav tako pa imajo običajno mnogo boljšo tehnično podporo. Eden izmed največjih ponudnikov pri nas je NEOSERV, ki storitev gostovanja in registracije domen nudi že od leta 1992. Za primer jih navajamo, ker so strežnike nedavno nadgradili s SSD diskovnimi enotami – zaradi visoke zmogljivosti strežnikov je nemoteno tudi gostovanje zahtevnejših WordPress spletnih strani in trgovin.

 

Bo vaša spletna stran enostavna? Ne bo zavzela veliko prostora, prav tako pa ne pričakujete izredno velikega obiska? Potem bo deljeno spletno gostovanje vsekakor najboljša izbira. V kolikor pa bo vaše spletno mesto na dnevni ravni prejemalo zelo veliko število obiskovalcev, pa vam vsekakor priporočamo, da se pred zakupom gostovanja pozanimate o kakovosti strežnikov posameznih ponudnikov. Po vsej verjetnosti bo deljeno gostovanje povsem zadoščalo, a kot že omenjeno, le pri ponudnikih, ki redno posodabljajo strojno opremo svojih strežnikov. Enega izmed njih smo že omenili, saj smo ga preizkusili tudi sami in smo z njim zelo zadovoljni.

V kakšne namene uporabljamo ssl certifikat

SSL certifikat se uporablja za zaščito prenosa podatkov. Tehnologija prepreči, da naši osebni ali finančni podatki ne pristanejo v rokah tretje osebe, saj je vse več prevarantov, ki se ukvarjajo prav s tem, da vdirajo v druge računalnike, spletne programe in spletne strani, ter zlorabljajo podatke in transakcije. SSL certifikat na svoji spletni strani največkrat uporabljajo spletni trgovci in tudi večja podjetja, ki prek svoje spletne strani omogočajo finančne transakcije. Vsi dobro vemo, da če gre za posel, so zneski lahko tudi precej veliki, zloraba takšnih podatkov pa lahko pripelje podjetnika na rob prepada, saj so tako osebni kot finančni podatki strogo zaupni.

 

Kje lahko dobimo SSL certifikat?

 

SSL certifikat lahko kupimo pri različnih spletnih ponudnikih, ampak je potrebno vedeti in se prepričati, ali so zaupanja vredni, saj mora biti certifikat pravi. Nekateri ponudniki ob nakupu certifikata nudijo tudi brezplačno namestitev, ki pa jo lahko opravite tudi sami prek nadzorne plošče. SSL certifikat ima datum izteka in ga je potrebno obnavljati vsako leto, če želite, da bo vas in vaše podatke popolnoma ščitil.

 

SSL certifikati preprečijo zlorabo

 

Vedno več obiskovalcev spletnih strani raje nakupuje na spletu, saj je ceneje, če vam paket pripeljejo na dom, kot pa da pot opravite sami. V tem primeru je v večini potrebno paket plačati vnaprej, drugače vam ga ne pošljejo. Ta plačila pa se opravljajo prek osebnih kreditnih kartic in prek transakcijskih prenosov, ki so strogo zaupni in jih lahko vidi in z njimi upravlja samo uporabnik oz. lastnik teh kartic in transakcij. Da to ostane zaupno in vam nihče ne more škoditi ter vas zlorabiti, bo svojo vlogo opravil SSL certifikat, ki bo zaščitil vas in vaše podatke. Nihče si ne želi, da bi strogo zaupni podatki zašli v roke tretje osebe in povzročili težave. Povezava med strežnikom in uporabnikom bo delovala pravilno, če boste certifikat vsako leto obnavljali in pazili, da bo redno obnovljen.

 

Več o SSL certifikatih in povečevanju varnostni spletnega mesta si lahko preberete v objavi Povečajte varnost in vidnost na spletu.

Povečajte varnost in vidnost na spletu

Se vam zdi, da je vaša spletna stran varna? Če vam spletni nepridipravi še nikoli niso povzročali preglavic, še ne pomeni, da bo tako tudi vnaprej. Sicer močno upamo, da bo, vendar pa je preventiva vsekakor boljša od kurative. Nikoli ne vemo, kdaj bomo postali tarča napada, zato je pametno in odgovorno, da poskrbimo za varnost spletne strani – predvsem za varnost občutljivih podatkov, ki se prenašajo med spletnim mestom in njegovimi obiskovalci. Zaščititi je potrebno tako osebne kot finančne podatke. Iz napisanega lahko sklepate, da je za varnost pomembno poskrbeti predvsem v primeru spletnih trgovin, kjer obiskovalci puščajo različne občutljive podatke, za katere si prav gotovo ne želimo, da bi končali v napačnih rokah.


Kako torej povečati varnost spletne trgovine ali drugega spletišča?


Odgovor tiči v uporabi SSL certifikata, ki poskrbi za to, da je spletna stran na voljo le prek varne povezave, na kateri so vsi podatki pred prenosom med stranjo in obiskovalci šifrirani. Takšne podatke nepridipravi še vedno lahko prestrežejo, vendar pa si z njimi na nikakršen način ne morejo pomagati, saj nimajo tako imenovanega ključa, ki bi podatke odklenil oziroma dešifriral. Ustrezna ključa imata le spletna stran in brskalnik obiskovalca, zato ni bojazni, da bi lahko kdorkoli zlorabil občutljive podatke, ki jih utegne prestreči.


Za SSL certifikat ni potrebno odštevati enormnih zneskov, saj najcenejši, ki pa so hkrati tudi povsem ustrezni za večino primerov, stanejo med 30 in 40 € na letni ravni. Ni pomembno, ali spletno stran že imamo ali ne – za SSL certifikat se lahko odločimo kadarkoli. Namestil nam ga bo ponudnik spletnega gostovanja, po namestitvi pa bo naša stran dosegljiva na varnem HTTPS spletnem naslovu, zato je pametno, da naredimo preusmeritve vstopne in vseh podstrani na nove naslove. Prav tako ne bo odveč, da novo verzijo spletnega mesta dodamo v Google Search Console ter pošljemo novo sitemap.xml datoteko.


Kako SSL certifikat vpliva na vidnost spletne strani?


Vidnost spletne strani je v neposredni povezavi z obiskanostjo, saj bolj, kot je stran vidna v spletnih iskalnikih, bolj je obiskana. Najpomembnejši med iskalniki je definitivno Google, saj ga uporabljajo ljudje po celem svetu, tudi v Sloveniji je delež uporabe daleč najbolj na njegovi strani. Nameščen SSL certifikat pozitivno vpliva na vidnost v iskalniku Google, saj je njegova prisotnost eden izmed številnih dejavnikov, ki vplivajo na razvrstitev iskalnih rezultatov.


Če še nimate SSL certifikata, radi pa bi prilezli višje v Googlovem iskalniku, imate vsekakor idealno priložnost, da to dosežete. Pri ponudniku spletnega gostovanja se pozanimajte, kateri SSL certifikat bi bil v vašem primeru najboljši, nato pa spletno stran kar hitro preselite na varni spletni naslov. Ni dvoma, da se vam bo nizka investicija kaj kmalu povrnila.