Katero vrsto gostovanja zahteva spletna trgovina?

V zadnjih letih na spletu lahko opazimo velik porast spletnih trgovin. Prodaja se čisto vse – od oblačil, tehnike, izdelkov za dom in vrt, kozmetike … pa vse do zdravil, hrane in pijače. Nekatere spletne trgovine doživijo velik uspeh in na spletu iz leta v leto dosegajo večjo prodajo, medtem ko druge propadejo. Za propad spletne trgovine so lahko krivi različni vzroki:


  • izdelki ljudem niso zanimivi
  • izdelke je povozil čas, podjetje pa se ni prilagodilo novim razmeram
  • slabo načrtovan ali slabo izpeljan marketing
  • previsoke cene / prenizka kakovost izdelkov
  • predolgi dobavni roki ali roki dostave
  • slabo strukturirana ali zastarela spletna trgovina
  • preveč zakompliciran in predolg nakupni proces
  • počasna spletna trgovina, katero obiskovalci hitro zapustijo

 

Tudi s spletnim gostovanjem je neposredno povezan eden izmed zgoraj naštetih vzrokov. Bi lahko uganili, kateri?

 

Če ste izbrali slabo strukturo oziroma zastarelo trgovino, ste udarili mimo. S spletnim gostovanjem je namreč povezana hitrost delovanja spletišča, ki ima velik vpliv na spletno prodajo. Hitrejše, kot trgovina deluje – večja je verjetnost, da bo obiskovalec opravil nakup.

 

Na hitrost delovanja spletne trgovine pa ne vpliva le spletno gostovanje oziroma strežnik, temveč tudi drugi dejavniki, kot so:


  • programska koda
  • število in zahtevnost skript
  • število in zahtevnost vtičnikov
  • velikosti slik
  • uporaba predpomnjenja

 

Za naštete bo moral poskrbeti programer, za spletno gostovanje pa boste lahko poskrbeli sami oziroma vaš ponudnik gostovanja. Ob tem se pojavlja vprašanje, katera oblika storitve je najprimernejša za gostovanje spletne trgovine.

 

Odgovor zavisi od zahtevnosti spletne trgovine. Če gre za nezahtevno trgovino z manjšim številom izdelkov (npr. manj kot 500), bo deljeno gostovanje zadostovalo. Glede na to, da so najbolj priljubljeni sistemi WooCommerce, PrestaShop in Magento, je potrebno tudi povedati, da deljeno spletno gostovanje zadošča za spletno trgovino na katerem koli izmed naštetih sistemov. Seveda pa je zelo pomembno, da je sama trgovina optimizirana, saj v nasprotnem primeru tudi zmogljivejša vrsta gostovanja ne bo zmanjšala odzivnih časov.

 

Za večje spletne trgovine, ki vsebujejo veliko število izdelkov, in so torej bolj zahtevne, je priporočljivo zakupiti VPS strežnik, za tiste največje pa bo potreben zakup namenskega strežnika – torej celotnega fizičnega strežnika, ki bo pripadal le vam.

 

Če vaša spletna trgovina deluje počasi, se najprej posvetiti njeni optimizaciji, saj v ozadju verjetno teče skripta, ki upočasnjuje sistem. Šele, ko boste prepričani, da težava ni v sami spletni trgovini, se odločite za menjavo strežnika ali ponudnika gostovanja.